Ticari Eşleştirme
Türkiye 2017 yılında 157 Milyar USD ihracat ile 233 Milyar USD ithalat yapmış bir ülkedir. Dünya ülkeleri içinde en çok ihracat yapan 32. ülke ve en çok ithalatı yapan 19. ülkedir. Bu hali ile değerlendirildiğinde 80 milyonluk nüfusu ile hem satın alma hem de satış açısından yurtdışındaki firmalar için önemli bir potansiyele sahiptir. Türkiye’nin ihracatındaki en önemli ürün grupları aşağıdaki gibidir. Bu ürün gruplarında ithalat yapan firmalar için Türkiye pazarı karlılıklarını arttırmaları için önemli fırsatlar barındırmaktadır;

  • Taşıtlar ve yedek parçaları
  • Makinalar İmalat ve Yan Sanayi
  • Altın takı ve kıymetli taşlar
  • Kıyafet ve aksesuarları
  • Demir çelik Ürünleri
  • Elektrikli aletler ve parçaları
  • Plastik ürünler
  • Yaş sebze ve meyve
  • Mobilya

  • Ayrıca ürünlerini Türkiye pazarına sunmak isteyen yabancı firmalar için de bazı fırsatlardan bahsetmek mümkündür. Türk firmalar aşağıdaki ürün gruplarını yoğunlukla ithal etmektedir.

  • Petrol ve petrol türevleri
  • Makinalar ve Yedek Parçaları
  • Elektrikli aletler ve parçaları
  • Eczacılık ürünleri
  • Taşıtlar ve yedek parçaları
  • Demir çelik Ürünleri
  • Plastik ürünler
  • Organik kimyasallar
  • Optik aletler ve tıbbi aletler


  • 2 Continent olarak sahip olduğumuz tecrübe ve birikimin yanı sıra uzun zamandır faal ilişkilerde bulunduğumuz, zaman zaman yönetimlerinde yer aldığımız Ticaret Odaları, Sanayi Odaları ve ihracatçı Birlikleri gibi önemli ticari kuruluşlar sayesinde çok geniş kapsamlı ve her sektörü barındıran iş ilişkilerimiz ve veri bankamız var. Yurtdışından firmaların Türkiye’den partner arayışında onlara doğru partneri bulabilmeleri için destek oluyoruz, onların adına Türkiye’de firmalarla ön görüşmeler yapıyor ve bilgi akışı sağlıyoruz.

    İki taraf için de faydalı olacak uzun süreli ticari ilişkilerin kurulmasına rehberlik ediyoruz.